Wednesday, September 19, 2007

Man Utd vs Sporting Lisbon


Permulaan yang kurang meyakinkan Manchester United pada awal musim akan bertambah baik apabila dua tonggak utama mereka kembali menyarung jersi keramat The Red Devil untuk beraksi dalam perlawanan pembukaan bola sepak Liga Juara-Juara Eropah menentang Sporting Lisbon, hari ini.Kedua-dua mereka adalah Owen Hargreaves dan Wayne Rooney yang kembali dari kecederaan. Ini merupakan platform terbaik untuk menunjukkan yang mereka adalah pasukan terbaik dieropah. United memulakan kempen mempertahankan gelaran Liga Perdana dengan hanya menyumbat empat gol daripada enam perlawanan. Meski pun memiliki pertahanan mantap, namun keputusan yang kurang memberangsangkan kini meletakkan mereka di tangga keempat liga.

Sekembalinya Wayne Rooney di bahagian serangan membolehkan Sir Alex Ferguson mempunyai pilihan menggandingkan Rooney dengan penyerang sensasi Argentina, Carlos Tevez ataupun menggantikan Tevez untuk digandingkan dengan Saha. Banyak kemungkinan boleh berlaku. Dengan Saha yang kembali menemui sentuhan ajaibnya, sudah pastilah memudahkan Sir Alex dalam pemilihan penyerang.

Owen Hargreaves pula bakal memainkan peranan di bahagian tengah sambil membantu pertahanan, sekali gus menyukarkan Sporting Lisbon untuk menembusi benteng lawan sekali pun telah memenangi tiga daripada empat perlawanan liga domestik. Ini juga merupakan ketibaan tepat Hargreaves setelah Darren Fletcher mengalami kecederaan dibahagian lutut ketika beraksi buat Scotland, minggu lalu. Sesuatu yang menarik akan berlaku di Stadium Estádio José Alvalade esok. Mungkin mimpi buruk untuk Paulo Bento dan anak buahnya malam esok. Kelibat Rooney, Hargreaves dan rakan-rakan ditagih esok untuk meranapkan impian Sporting Lisbon meraih kemenangan. Walaupun pertembungan terakhir dimenangi Lisbon, tapi itu sebelum adanya Rooney, Ronaldo,Nani,Hargreaves dan ramai lagi bintang baru Manchester United. Tunggu dan lihat apa yang berlaku esok. Sesuatu yang cukup mendebarkan.