Tuesday, September 18, 2007

Silvestre parah lagi!!!

Mikael Silvestre mungkin direhatkan sampai akhir musim karena kecedcraan ligamen pada lutut kanannya. Ia berlaku ketika Silvestre, mahu menbuat tackles terhadap The Toffees ketika perlawanan di babak pertama tinggal lagi lima minit.

Sir Alex Ferguson membuat penyataan dimana Silvestre akan mendapat rawatan khas dan cepat pulih ketika pasukannyaa kembali dari Liverpool.

Ia memerlukan masa yang lama untuk memulihkan lutut kanannya dan mengembalikan fitness sebelum dibenarkan bermain semula.

Sekarang ini Manchester hanya mempunyai hanya seorang pemain bek kiri yang lincah iaitu , Evra
Cedera memang jadi penghalang serius bagi Manchester United dalam rekod untuk mempertahankan gelar juara premiership dan memperoleh gelaran juara musim ini.

Sebelum ini, Park Ji-Sung juga menjalani rawatan di Amerika Syarikat bagi memulihkan lututnya.

Ji-Sung dijankakan dapat beraksi awal Disember ini. Penjaga gol muda, Ben Foster juga masih bergelut dengan kecederaan serupa.

Menjelang perlawanan pertama peringkat saingan kumpulan Champions League, Sir Alex yang juga kehilangan John O’Shea, akan menggunakan khidmat bek muda Gerard Pique dan Johnny Evans ke dalam skuad yang akan berlepas ke Portugal dalam aksi menentang Sporting Lisbon esok.

1 comment:

ehemcolumnist said...

wan, ejaan tu betulkanlah...jangan ada bahasa Indonesia